Evenementen

Ringsteken

Ieder jaar organiseert Stichting Norgermarkt Concours het ringsteken voor aanspanningen. Deze sfeervolle avond zal in 2018 gehouden worden op zaterdag 7 juli. Lijkt het je wat om mee te doen met het ringsteken, met je aanspanning of je wilt meer informatie. Neem dan contact met ons op.

Juliconcours

Nationaal tuigpaardenconcours. Het eerste nationale concours van de vereniging werd gehouden in 1978 op het sportveld aan de Schapendrift. Vooraf werd er overleg gevoerd met het bestuur van de Noordenveld Tentoonstelling om goed beslagen ten ijs te komen. Het werd een succes, waaraan ook de leden van de ruiter- en ponyverenigingen meewerkten. Het eerste concours werd verreden voor warmbloed tuigpaarden en paarden van het Friese ras. Sindsdien is de kwaliteit van dit hippisch gebeuren tot grote hoogte gestegen. Alle toppers van Nederland komen maar al te graag naar het avondconcours. Dat geldt niet alleen voor de genoemde twee rassen tuigpaarden, maar ook de hackney’s showen al vele jaren hun kwaliteiten in Norg. Momenteel wordt dit concours gehouden op het evenemententerrein van het sportveldencomplex. Jaarlijks krijgt het bestuur van de Stichting Norgermarkt Concours veel complimenten van deelnemers, sponsoren en het publiek. Door de uitstekende accommodatie, compleet met tribunes en prima verlichting, zorgen de deelnemers voor echte topsport.

Bekijk video

Septemberconcours

Regionaal tuigpaardenconcours. Jaarlijks wordt op de eerste zondag in september op de Brinkhofweide in Norg het zogenaamde Taveno Concours gehouden. Dit concours voor leden van de vereniging Taveno werd jaren door de VVV georganiseerd. In 1993 heeft Stichting Norgermarkt Concours de organisatie van dit concours overgenomen. Tijdens het concours worden diverse rubrieken verreden door de rijders van VTN, regio Noord, voorheen Taveno, dit zijn aanspanningen uit Groningen, Friesland en Drenthe. Daarnaast zullen dit jaar ook de deelnemers van de Hackney’s regio Noord hun opwachting maken. Tussen de diverse rubrieken zijn er diverse showblokken. Een jaarlijks hoogtepunt is de rubriek voor kinderen tot 18 jaar. Het is een prachtig gezicht om de kinderen te zien genieten van hun rijkunst. De toeschouwers smullen van de creativiteit en originaliteit die door kinderen en ouders geshowd worden.

Foto Album